Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jedna oferta w przetargu na parking P+R dla Metro Bródno

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jedna oferta w przetargu na parking P+R dla Metro Bródno
fot. WTPP+R Metro Stokłosy
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Projekt jest rozbudowany i obejmuje zarówno budynki jak i infrastrukturę towarzyszącą oraz zieleń wokół inwestycji. Do konkursu zgłosiła się tylko jedna firma. Czy jej oferta mieści się w budżecie?

ZTM w Warszawie w ogłoszonym na początku lutego przetargu na dokumentację projektową i przetargową wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu Parkuj i Jedź Metro Bródno otworzył oferty i podał do publicznej wiadomości założenia budżetowe. Zgodnie z informacją podaną przez ZTM środki przeznaczone na parking P+R Bródno wynoszą 3,198 milionów złotych brutto.

Jedyna oferta w przetargu, która wpłynęła do ZTM należy do firmy GRAPH’IT i idealnie mieści się w założonym budżecie – co do złotówki.


Przypomnijmy, że ZTM przewiduje termin realizacji zamówienia w trzech fazach:

  • Faza I – w terminie 9 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
  • Faza II – w terminie 13 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
  • Faza III – nie dłużej niż 48 miesięcy od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego dokumentacji, projektowej i przetargowej,

gdzie Faza I ma stanowić opracowanie projektów budowlanych i uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, Faza II – opracowanie projektów technicznych i dokumentacji przetargowej oraz Faza III – nadzór autorski w okresie realizacji robót budowlanych.

Zakres prac

Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Chodzi tu dokładnie o projekt dwóch budynków (budynek A i budynek B) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tworzących jeden parking typu Parkuj i Jedź.

Zakres podstawowy w odniesieniu do wykonania robót budowlanych dla Obiektu obejmuje: wybudowanie budynku A wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiającą samodzielne funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się wyłącznie z budynku A z niezbędnymi dojazdami z ul. Rembielińskiej i ul. Kondratowicza (z połączeniem dróg lokalnych); założenie w projekcie wykonania niezbędnych robót budowlanych umożliwiających w przyszłości (bez zbędnych rozbiórek i przebudów) włączenie, do działającego parkingu P+R, budynku B.

Zakres opcjonalny obejmuje: wybudowanie budynku B wraz z niezbędną infrastrukturą (w tym również dróg rowerowych i ciągów pieszych), umożliwiającą funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się z budynku A i budynku B; wybudowanie dodatkowego ciągu pieszego, łączącego realizowany obiekt z wejściami do stacji metra Bródno.

Zakłada się tu pozyskanie przez Wykonawcę niezbędnych decyzji administracyjnych, umożliwiających w zależności od decyzji Zamawiającego wybudowanie parkingu Parkuj i Jedź w pełnym zakresie (podstawowym + opcjonalnym wraz z dodatkowym ciągiem pieszym) i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla całości lub tylko części podstawowej – czyli umożliwiających etapowanie inwestycji według przytoczonych zakresów – zakres opcjonalny robót budowlanych będzie realizowany wraz z zakresem podstawowym lub po kilku letniej eksploatacji budynku A, wybudowanego w ramach zakresu podstawowego.

Kwestie praktyczne

Tym, co zapewne najbardziej interesuje naszych czytelników są kwestie praktycznego użytkowania, w tym miejsca postojowe czy toalety. W budynku A przewiduje się łącznie 256 miejsc postojowych dla pojazdów czterokołowych plus 68 miejsc dla rowerów. W budynku B natomiast przewiduje się ich nieco mniej – 219 miejsc dla samochodów i 48 dla rowerów. Oba budynki będą wyposażone w podstawowe zestawy narzędzi serwisowania rowerów oraz pompki. W budynku A dostępne będą stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. W obu budynkach przewidziane zostały System Informacji Parkingowej i Nagłośnienia Informacyjnego i monitoring. Ze spraw najbardziej przyziemnych pojawią się oczywiście również toalety.

Zarówno budynek A jak i B mają zostać połączone z otaczającą je siecią dróg, infrastrukturą oraz pasami zieleni, tak aby stworzyć spójną całość i poprawić zarówno komunikację pieszą, jak i drogową. Inwestycja ma również spełniać wszelkie wymogi dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych czy dla wózków oraz wymogi BHP etc.

Wymagania dla wykonawców

Dla potencjalnych wykonawców podstawowym warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu będzie wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na sporządzeniu wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z projektem stałej organizacji ruchu oraz że dla tej dokumentacji została wydana decyzja zezwalająca na wykonanie robót budowlanych, dla obiektów zawierających minimum 150 miejsc postojowych (parkingu kubaturowego lub obiektu kubaturowego zawierającego w swojej konstrukcji zintegrowany parking).

Kolejnymi wymaganiami ze strony zamawiającego jest posiadanie w zespole wykonawcy co najmniej po jednym specjaliście z następujących dziedzin, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: architekt, oraz projektanci branży konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej. Wobec każdego ze specjalistów wysunięto odrębne wymagania.

Złożone w postępowaniu oferty będą oceniane pod kątem ceny (60% składowej), dodatkowego doświadczenia zawodowego architekta poza tym określonym już w wymaganiach (20%) oraz w ten sam sposób dodatkowego doświadczenia projektanta branży konstrukcyjno-budowlanej (10%) oraz branży elektrycznej (10%).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

Komunikacja

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

ZTM Warszawa 08 marca 2025

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Warszawa. Będą dwa kolejne parkingi Park&Ride

Mobilność

Tramwaje Warszawskie zamykają pętlę Banacha. Dlaczego?

Komunikacja

Zamknięcie Lazurowej – zmiany dla kierowców i autobusów

Mobilność

Zobacz również:

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

Komunikacja

Warszawa. Kolorowy i tramwajowy Dzień Kobiet

ZTM Warszawa 08 marca 2025

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Warszawa. Będą dwa kolejne parkingi Park&Ride

Mobilność

Tramwaje Warszawskie zamykają pętlę Banacha. Dlaczego?

Komunikacja

Zamknięcie Lazurowej – zmiany dla kierowców i autobusów

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5